Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O1] Jakie pierścienie do AZJ 2.0

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O1] Jakie pierścienie do AZJ 2.0

    Całkiem sympatycznie to jedzie Tylko chujnia że ośka bo tak jak piszesz nie ma trakcji :/

  • #2
    [O1] Jakie pierścienie do AZJ 2.0

    Witam!

    Pytanie powtarzane wielokrotnie, ale nigdzie nie uzyskałem konkretnej odpowiedzi. We wrześniu 2013 kupiłem O1 w kombi z silnikiem 2.0 AZJ cieszyłem się niesamowicie, ale krótko ponieważ dopadło mnie "zapotrzebowanie" na olej mojej wyśnionej Octavii Na chwilę obecną po prostu często kontroluję poziom oleju i dolewam, dolewam ... dolewam około 0,7l na 1000 km. Niestety nic nowego z tego co wyczytałem na forach. Przed zakupem niby coś zaglądałem i czytałem co nie co o tym "nadużyciu" oleju, ale wmawiałem sobie, że mnie nie może to spotkać Teraz odkładam pieniądze na reanimacje silnika i tu pojawia się pytanie: jakie w końcu mają byś te pierścienie? W CarProg2 znalazłem kilka numerów części do mojego modelu:
    -06A 198 151 C ,
    -06A 198 151 D,
    -06A 198 151 F.
    Rozmiar niby mają ten sam, ale czym się różnią nie mam pojęcia(podejrzewam, że wszystkie są 3 częściowe), z drugiej strony na forach wyczytałem, że aby pozbyć się problemu z olejem należy założyć pierścienie z GOLFA III 2.0 i tu znalazłem coś takiego:
    -053 198 151 C.
    Jest jeszcze takie coś 053 107 311 B i już się zgubiłem.

    Proszę o konkretne odpowiedzi, najlepiej osób które już wymieniały u siebie pierścienie i dało to wymierny efekt.

    Dodatkowo przy całej dłubaninie wkoło silnika zakładam wymianę uszczelniaczy zaworów, o których też wspominają na forach jako powód kłopotów z olejem.

    Z góry dziękuję za odpowiedź.

    Komentarz


    • #3
      Daty zmiany pierścieni podczas produkcji AZJ (oraz innych z rodziny 2.0L)
      06A198151C do ~02.2003
      06A198151D od ~02.2003 do 2006
      06A198151F od 2006 do 2010 /*2011?

      Jak widać trochę zmian było z powodu ? nie wiem, może zmiana dostawcy a może wadliwe partie :lol: a fakty mówią hmm... jednoznacznie

      pierścienie C na 1-wszy montaż robił Mahle (030 75 N0) zamienił je na D (030 60 N0)
      Tak, zgubiłeś się 053107311B to 06A198151D
      053198151C to Mahle 030 31 N0
      06A198151D to Mahle 030 60 N0

      Niewiedza przejawia się na wszelakich forach typu vwgolf itp.
      Czytając rady niekiedy pisane przez dzieci można się naciąć na niezłe straty
      może i pasują od GOLFA III, może dobrze na nich idzie, ale nie jest to potwierdzone żadnymi testami bądź przebiegami, tylko dobre słowo wujka: PASUJE, DZIAŁA, JEDZIE.
      bo ktoś wpisze w google: "vw 2.0 pali mi olej" to od razu pierwsze posty niczym slogan:
      "CZŁOWIENIU na co czekasz biesz pierścienie z GOLFIACZA TRZY najlepiej z PRIMA-SORTU*"

      Zgadza się słupek jest prawie taki sam dla całej rodziny 2.0L ale różni się wałem, korbami, tłokami, no i pierścieniami, nie przewijając najbardziej oczywistego "osprzętowania"

      W każdym bądź razie,
      1) Zacznij od sprawdzenia odmy i przepustnicy, wyczyść z przedmuchów olejowych
      2) Sprawdź kompresje z próbą olejową
      3) Zrób sam, albo daj do "dobrego" zakładu :wink:, mechanika :roll: .
      Bo rożnie bywa, zdejmie miskę, zobaczy wałki wyrównoważające podrapie się po głowie i kaszany narobi

      OEM do AZJ
      Mahle: 030 75 N0
      Mahle: 030 60 N0

      Zamienniki pierścieni do AZJ !
      Goetze: 08-501800-00
      MS Kolbenschmidt: 80 00012 1 0 000, 800001210000
      Prima: K1-2020-000


      Wybór masz spory, każdy z w/w zestawów pierścieni wg katalogów ma pierścień olejowy 2 częściowy (licząc sprężynkę jako część). Polecam zakup z sprawdzonych źródeł najlepiej dystrybutorów bo chiny są wszędzie.

      w/w pierścienie oczywiście różnią się jakością, budową, materiałem i powłoka, tak więc wybór utrudniony
      nadmienię że każdy z producentów projektował pierścienie pod "swój" tłok ... a tłok masz od mahle ...

      Linki/Przypisy:
      katalog mahle
      mahle 030 60 N0, OEM typu 06A "D"
      mahle 030 75 N0
      030 31 N0, OEM typ 053 "C"

      Komentarz


      • #4
        Po przerwie muszę napisać tyle: ~0.2l/1000km

        Zmieniłem olej na Castrol 10W30, przy następnej wymianie zastosuje się do porady Dzokard-a, które otrzymałem na PW i napiszę co i jak wpłynęło na zużycie oleju. Dodam, że na chwilę obecną wymieniłem jedynie olej i filtr nic więcej. Pozdrawiam, Łukasz.

        Komentarz


        • #5
          Ja mam co prawda 2.0 APK, ale po zakupie również byłem trochę niezadowolony z poboru oleju. Po zmianie na Lotosa 10W40, przez 15kkm dolewam to co zostało z 5 litrowej bańki po wymianie.

          Komentarz


          • #6
            Utek po zmianie na półsyntetyk odczułeś jakąś zmianę w pracy silnika? Słabsze osiągi? Głośniejsza praca? Ja do swojego AZJ wlałem 4 litry Castrola 5w-30 to po przejechaniu 1000 zeżarł mi jakie 0,5-0,6 litra patrząc po bagnecie.

            Komentarz


            • #7
              Nie, nie odczułem jakiejkolwiek zmiany. Dla porównania mam drugą octavie 2.0 która jeździ na 5w40. Obydwie pracują tak samo, porównywalnie spalają itd.

              Podczas ostatniej wymiany w ramach testów zalałem Mobila 5w50 (taki niby był zalewny wg książki serwisowej). Również nie odczułem zmian ani na lepsze, ani na gorsze, choć na razie przejechałem tylko ok. 3kkm.

              Komentarz


              • #8
                U mnie (akurat AQY) żre ok 0,5l na 1000-1200km i trudno, pół litra oleju (castrol 10w-40) to 10 zł więc nie ma co płakać

                niedlugo czeka mnie zmiana wiec zobaczymy ile bedzie żarło na czymś innym

                Komentarz


                • #9
                  Dzięki przy następnej wymianie zaleję półsyntetyk. Pozdrawiam.

                  [ Dodano: Pią 27 Mar, 15 14:07 ]
                  utek jak oceniasz pracę silnika na Lotosie? Już trochę czasu minęło jak zalewałeś. Jest sens kupowanie droższego oleju jak np. Castrol czy inny? Lotos nie jest drogi a jeżeli dobrze się sprawuje to po co pakować kasę w droższy.

                  Komentarz


                  • #10
                    Pomimo odległego czasu od ostatniego wpisu, chcę Was uświadomić, że zalewanie olejów niższej lepkości niż 5w40 nie syntetycznych nie jest wskazane. Poza tym jak już bierze silnik olej w ilości 0,7 na 1000km wiąże się z wymianą uszczelniaczy lub/i pierścieni. Przerabiałem ten temat u siebie. Do tego silnika polecam Millers 5w40 co najmniej trident. 50tyś km przejechane po remoncie, silnik pracuje elegancja francja.

                    Komentarz


                    • #11
                      a jak bierze 1l na 4000-4500 km to jest znośnie? mój tyle wciąga lotosa 5w40. Miałem go rozkręcać, wymieniać te nędzne pierścienie, ale stwierdziłem że szkoda życia. Dolewam co jakiś czas literek i jazda. Aczkolwiek po tym lotosie zauważyłem że jakby coraz mniej brał, może niedługo dobije do 5000 km. Ale może to być subiektywne odczucie bo przestałem już zapisywać kiedy dolewam.

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez marcinusek
                        Pomimo odległego czasu od ostatniego wpisu, chcę Was uświadomić, że zalewanie olejów niższej lepkości niż 5w40 nie syntetycznych nie jest wskazane. Poza tym jak już bierze silnik olej w ilości 0,7 na 1000km wiąże się z wymianą uszczelniaczy lub/i pierścieni. Przerabiałem ten temat u siebie. Do tego silnika polecam Millers 5w40 co najmniej trident. 50tyś km przejechane po remoncie, silnik pracuje elegancja francja.
                        A ile bierze oleju?

                        Jakie dałeś pierścienie?

                        Ja napisze od siebie, że po Mobilu 5W50 wróciłem do Lotosa, ale 5w40. Przejechałem ok. 3500km i dolałem ok. 100ml - 150ml.

                        Komentarz


                        • #13
                          Mi na mobilu 5w50 bierze jakiś 1-1.5 do 2L na 10tyś.km. Oczywiście przy dość dynamicznej jeździe
                          Nie ma rzeczy niemożliwych,są tylko trudne do wykonania.

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez Bartek.K
                            Mi na mobilu 5w50 bierze jakiś 1-1.5 do 2L na 10tyś.km. Oczywiście przy dość dynamicznej jeździe
                            U mnie było podobnie, dlatego wróciłem do Lotosa.

                            Komentarz


                            • #15
                              Ja teraz mam Mobil 1 10W-40 i ubytek oleju podobny.

                              Teraz kilka dni wolnego to przeczyszczę odmę, przepustnicę itd itp.

                              Komentarz

                              POWRÓT NA GÓRĘ
                              Pracuję...
                              X